“Klanten weten ons ook nu te vinden”

Voor veel ondernemers was het afgelopen jaar niet gemakkelijk. Dat geldt ook voor Electroworld van Hezik aan de Oerlesestraat 3. “Maar we mogen niet klagen”, zegt Monique van Hezik.

De eerste lockdown merkten ze bij de winkel in witgoed en elektronica eigenlijk weinig van de crisis. “Maar toen waren we ook nog gewoon open”, vertelt Monique van Hezik. Samen met haar man Anthony Dusée runt ze al jaren de zaak aan de Oerlesestraat 3. Haar ouders begonnen de winkel 43 jaar geleden, en inmiddels is ook de derde generatie al actief in het familiebedrijf. Bij de tweede lockdown moest de winkel helaas wel dicht. Een tijd lang mochten ze, net als andere winkels, klanten ontvangen op afspraak. “Niet fijn, maar het was te doen”, zegt Monique. Sinds woensdag 28 april kunnen klanten weer gewoon binnenlopen, er mogen dan maximaal 4 bezoekers in de winkel zijn.

Electroworld van Hezik verkoopt niet alleen tv’s, wasmachines en stofzuigers, de medewerkers doen ook veel reparatie- en installatiewerk en geven technisch advies. Ook dat is niet altijd even gemakkelijk als je niet te dicht bij elkaar mag komen. “Maar met creatieve oplossingen komen we een heel eind”, zegt Monique. “Zo hebben we bijvoorbeeld veel oudere cliënten in het zorgcentrum. We mogen dan wel niet op de kamers van deze mensen komen, op andere manieren proberen we ze toch zo goed mogelijk te helpen.” Wie op Google zoekt naar van Hezik, ziet louter positieve recensies. Veel klanten waarderen de service en klantvriendelijkheid van de zaak. Het blijkt een sterke troef in deze crisis. “Klanten weten ons toch te vinden, omdat ze weten dat we ons onderscheiden met goede service en veel vakkennis. Daarom bestaan we ook al 43 jaar.”