Stichting Op Groene Voet start met het tweede jaar van het MMMM moestuinproject in de gemeente Tilburg. Door dit sociale, duurzame en gezonde traject kan je je tuin of balkon voorzien van een bijzonder vruchtbare en heel makkelijke mini moestuin welke 5 keer meer oogst oplevert dan normaal. Op Groene Voet wil bewoners enthousiasmeren en diegenen helpen die normaal minder toegang hebben tot verse groenten of een moestuin, of voor wie dit fysiek lastig is.

Aan de bak
50 Gezinnen in de gemeente Tilburg kunnen gratis deelnemen aan deze zomerse reis van het ‘leren moestuinieren en eten uit eigen tuin of balkon’.
Alle materialen, van de lichtgewicht airbakken, tot aan de speciale zaden, aangepaste bodemmix, voeding en een makkelijke app, worden gratis beschikbaar gesteld tijdens een startbijeenkomst bij ondernemerstuin Un Bietje Groen. De bovengrens qua inkomen voor deelname is de Tilburgse meedoenregeling. Doch is er, vanwege het enthousiasme vorig jaar, de rijke oogst en de vele geïnteresseerden, nu ook een mogelijkheid om deel te nemen aan het traject tegen kostprijs.
Iedereen kan moestuinieren met de Makkelijke Mini Moestuintjes!
Vorig jaar kenden de meeste deelnemers het moestuinieren vaak nog alleen van de kleine bakjes op de vensterbank. Inmiddels weten ze hoe je echt makkelijk thuis groenten en kruiden kunt verbouwen en zijn er heel wat tuinen en balkons een stuk groener. Er wordt veel samengewerkt en zaden, plantjes en ervaringen gedeeld. Via de, heel handige, gratis app zie je hoe je zo snel mogelijk een verse oogst kunt krijgen en zo zijn er vaak meerdere oogsten mogelijk.

Stichting Op Groene Voet bijna 10 jaar
Sinds 2013 zet de stichting acties op die Tilburg groener maken en bijdragen aan vitamine G voor bewoners: gelukkiger en gezonder door groen. Sinds dit jaar is ze ook huurder bij ondernemerstuin Un Bietje Groen. Daar wordt in het voorjaar een educatieve tuin ontwikkeld: de Wormentuin Tilburg. Dit wordt ook de werklocatie en voorbeeldtuin voor de MMMM-moestuintjes.

Wil je meedoen: kijk voor de verschillende trajecten en de aanmeldingsformulieren op de website van stichting Op Groene Voet bij MMMM moestuintjes<https://opgroenevoet.nl/project/23-mmmm-moestuintjes/>
Meer informatie:
Gee Adriaansz – Gee@opgroenevoet.nl